USA Paviljoen groot succes op Vakantiebeurs!

Vakantiegangers kwamen massaal naar de 50e editie van de Vakantiebeurs in de Jaarbeurs Utrecht van 16 t/m 19 januari. De beurs trok in totaal 101.000 bezoekers. Dit waren weliswaar minder bezoekers dan vorig jaar, maar standhouders spraken over een hoger geïnteresseerd publiek. Desondanks was het USA Paviljoen van Visit USA in hal 11 met 24 verschillende Amerika stands een groot succes. Tijdens de vier beursdagen waren de paden van het paviljoen gevuld met bezoekers geïnteresseerd in reizen naar Amerika.

Het USA Paviljoen was de plek tijdens de Vakantiebeurs waar bezoekers alle informatie overzichtelijk bij elkaar verzamelde over de VS. Allerlei reisspecialisten, touroperators, bestemmingen en auto- en camperverhuurders stonden klaar op het paviljoen om de bezoekers te voorzien van alle nodige informatie over de staten, steden, vervoer, verblijven, routes, activiteiten en bezienswaardigheden van Amerika. Ook daarbij aanwezig was ESTA, die antwoord gaf op de vragen van bezoekers over de toegang tot Amerika.

Nieuw dit jaar op paviljoen was het Brand USA Theater, waar bezoekers interessante en leerzame presentaties konden bijwonen over onder andere diverse bestemmingen in de VS. Daarnaast konden bezoekers genieten van een hapje en drankje in het in het Beleefcafé, geheel gedecoreerd in Amerika-stijl. Ook werd er in het café tijdens de middaguren livemuziek gespeeld.

Daarnaast is op woensdag 15 januari de “Ask A Local” campagne gestart. Visit USA Nederland heeft door een samenwerking met Brand USA een unieke kans aangegrepen om de VS in Nederland nog meer te promoten als één van de meest belangrijke long-haul reisbestemmingen voor de Nederlandse markt. Visit USA haakt samen met haar touroperator-leden aan bij de “Ask a Local” campagne van Brand USA. In de campagne staan de video’s van 12 Amerikaanse staten 13 weken centraal op www.visitusa.nl/askalocal. De campagne heeft als doel om consumenten te enthousiasmeren over het reizen naar Amerika toe.

OVER VISIT USA:

Wereldwijd wordt de promotie van de VS uitgevoerd door gepassioneerde vrijwilligers en professionals uit de reisbranche onder de naam Visit USA. Ook Nederland heeft een Visit USA vereniging. De vereniging zet zich zonder winstoogmerk in om reizen naar en in de VS te promoten in Nederland. Voor vragen en hulp over reizen in de VS kunnen consumenten terecht bij de vereniging. In het bestuur zitten vertegenwoordigers van touroperators, luchtvaartmaatschappijen, tourist boards, hotelvertegenwoordigers en auto-, motor- en camperverhuurders.

OVER ASK A LOCAL:

Ontdek Amerika! Ask a Local! Amerikaanse locals delen hun tips over hun eigen stad of regio. Van stranden tot fietspaden en van brouwerijen tot hippe koffietentjes, de Verenigde Staten heeft voor iedereen iets te ontdekken. “Ask a Local” en krijg leuke ideeën van de lokale bevolking zelf en ontdek de beste attracties, plaatsen om te eten, winkelen en nog veel meer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com